Umijeće liječenja – pomicanje granica
Kako je nastala medicinska knjiga?
M.P. Van Deventer
Ita Wegman imala je sposobnost Rudolfu Steineru postavljati bitna pitanja. Tako je u kolovozu 1923., u ljetnoj školi u Penmaenmawru, upitala: „Ne bismo li mogli ustanoviti misterijsku medicinu?“ Rudolf Steiner je odgovorio: „Vrlo je bitno to što ti to pitanje postavljaš.“ Obećao je da će početi čim se vrati u Dornach, pa je ujesen 1923., zajedno s njom, započeo pisanje medicinske knjige.
Kako su oni zajedno radili? Kad bi nekoliko suvremenih znanstvenika danas zajedno objavilo knjigu, svaki bi napisao svoje vlastito poglavlje. To, međutim, nije bio način rada Rudolfa Steinera.
Godine 1934. imao sam priliku pitati Itu Wegman kako se taj zajednički rad doista odvijao. Opisala je sljedeće: Rudolf Steiner razgovarao je s njom o rezultatima svojih istraživanja. Ona je poslije trebala ujediniti dušu s tim rezultatima, uklopiti ih u vlastite misli te ih napisati svojim riječima. Njezino je pisanje tada postala osnova za daljnji rad na poglavlju. Kako se takva suradnja može shvatiti kao prvi korak prema obnovi misterija?
Prisjetimo se prvo što Rudolf Steiner govori u četvrtome predavanju Svijesti iniciranoga o zajedničkome radu učitelja i učenika u Efeškim misterijima. Moglo se dogoditi da učenik i učitelj u sumrak šeću kroz krasnu šumu koja okružuje hram, a učitelj bi poučavao učenika o Kore-Perzefoni – dok uranja, kao oči u fizičko i etersko tijelo, u sferu Plutona. Tada bi tijekom spavanja student mogao doživjeti namjere Plutona i Perzefone, dok je učitelj doživljavao nešto podudarno, što je više vezano uz formativne aspekte. Kad bi se ujutro sreli, učitelj bi mogao objasniti u razgovoru o biljci ili stablu kako su nastali oblici lišća ili debla koji su oblikovani odozgo prema dolje. Učenik bi, vjerojatno, govorio o tajnama klorofla, o biljnim sokovima koji se šire odozdo prema gore. Tako je postojala čudesna razmjena, koja se uzajamno nadopunjavala.
Članak o waldorfskoj pedagogiji u "Jutarnjem listu"
U "Jutarnjem listu" je 21.11.2015. objavljen članak o waldorfskoj pedagogiji iz kojeg donosimo kratki odlomak a cijeli članak pročitajte ovdje: Država protiv waldorfske škole - Jutarnji list
DRŽAVA PROTIV WALDORFSKE ŠKOLE
Alternativne pedagogije u Hrvatskoj muku muče s financijama, u Sloveniji jedva dočekali
Naše roditelje ne povezuje dubina novčanika, već životna filozofija. U Lisabonskoj deklaraciji stoji da roditeljima treba omogućiti da biraju način školovanja svoje djece, sukladno svojim filozofskim, vjerskim ili pedagoškim uvjerenjima. I do toga se u Sloveniji, rekao bih, doista drži. Država nas financira istim iznosom koji daje i državnim školama, nema ovdje roditelja koji bi dijete poslao u waldorfsku ili bilo koju drugu alternativnu školu, a da to ne mogu jer im je preskupo”, zadovoljno kaže Iztok Kordiš, direktor Waldorfske škole Ljubljana, pod čijom administracijom rade i njihove podružnice, vrtići i škole u više mjesta pokraj Celja, Bleda, Morske Sobote i Gorice. Ukupno imaju oko 1000 djece. I u Mariboru imaju waldorfsku školu, nevezanu uz onu ljubljansku.